آب آشامیدنی حسن‌آباد فشافویه تا سال آینده به رینگ تهران متصل می‌شود

ایرنا- مدیر عامل آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران (شهرری ) گفت: آب آشامیدنی حسن‌آباد فشافویه شهرستان ری در صورت تامین اعتبار ۸۵ میلیاردتومانی تا یکسال آینده به مخزن ۸۹ از رینگ اصلی تهران متصل می‌شود.

حسن حقیقی در بازدید جمعی از نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از بخش حسن آباد فشافویه، اظهار داشت: انتقال آب آشامیدنی با لوله های ۵۰۰ و ۶۰۰ ملیمتری از رینگ تهران به شهرهای باقرشهر، کهریزک و حسن آباد فشافویه در حالت عادی به ۲ سال زمان نیاز دارد که با برنامه ریزی جهادی در صورت تامین اعتبار این کار در مدت یک سال انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تخصیص آب از انتقال آب اهمیت بیشتری دارد، تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید تخصیص لازم در خصوص آب شرب حسن آباد فشافویه و جنوب تهران را از وزارت نیرو درخواست کنند، همچنین آب این منطقه باید از منطقه پرند نیز تامین شود.

حقیقی افزود: بحران های آب شرب جنوب تهران بخصوص در روستاها در حوزه آب آشامیدنی اگر به خوبی مدیریت نشود می تواند کل استان را درگیر نماید، راه حل بلند مدت آب شرب حسن آباد اتصال به رینگ تهران و کوتاه مدت نیز حل مشکل آب شرب روستاها است.

این مسئول با بیان اینکه آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران نگاه ویژه ای به تامین آب روستایی دارد، خاطرنشان کرد: ایجاد مخزن ذخیره آب و کلر زنی نیز در اقداماتی است که این اداره در جهت تامین آب روستایی انجام داده و می دهد.

حقیقی یادآور شد: هم اکنون در هیچ یک از مناطق شهری و روستایی حسن آباد فشافویه قطعی و یا افت فشار آب وجود نداد فقط کیفیت و سختی آب کمی بالا است که با اتصال به رینگ تهران برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، امروز شنبه جمعی از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از جمله حجت الاسلام مجتبی آقا تهرانی، مجتبی توانگر، ابوالفضل عمویی، مجتبی رضاخواه، سید علی یزدی‌خواه، علی خضریان و مهدی شرفیان با حضور در حسن آباد فشافویه از نزدیک با مشکلات این بخش آشنا شدند.

حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران – قم قرار دارد.